Gouden Giraffe Feest. Foto: PR
Gouden Giraffe Feest. Foto: PR PR

Achterhoeks bedrijf wint internationale event award

Algemeen

DOETINCHEM - EventBranche.nl uit Doetinchem won in 2017 al eens een gouden Best Event Award World en werd dit jaar wederom verrast met de Oscar voor evenementen. Dit keer werd het bedrijf van Sjoerd Weikamp en Robin van Leeuwen beloond in de categorie Best Creative. Het Doetinchemse bedrijf troefde daarmee grote multinationals als Ferrari, eBay, Siemens, Samsung, L’Oreal en vele anderen af.

De Best Event Awards World (BEA World) zijn dé internationale prijzen voor live communicatie, daar waar merken, bedrijven en organisaties events inzetten voor communicatie- en/of marketingdoeleinden. ‘Dan moet je denken aan de introductie van een nieuwe auto, een congres, een beurs of bijvoorbeeld het interne event van een multinational. Soms gaat het daarbij om budgetten van vele miljoenen’, aldus Weikamp en Van Leeuwen.

‘Wij deden mee met de Gouden Giraffe Drive Thru. De Gouden Giraffe is het evenement waar wij jaarlijks als EventBranche.nl prijzen uitreiken aan de beste events van Nederland, dat doen we altijd met een bijzonder evenement. Dit jaar konden we door de restricties niet ons ‘fysieke’ event met honderden bezoekers organiseren, maar ontwikkelden we samen met XSAGA (een bureau uit Amsterdam) en DeFabrique (een locatie in Utrecht) en vele andere partners een drive thru die zijn gelijke niet kent. De drive thru bestond uit zes mini events waar de deelnemers doorheen reden en per ‘station’ hoorden of ze finalist waren. Van Hans Kazan aan je raampje, tot het wassen van je auto en van Braziliaanse danseressen tot de All you Need is Love caravan waar alle 70 deelnemers een persoonlijke ode kregen.’

‘Omdat onze branche het zo ontzettend zwaar heeft, was het doel van onze drive thru niet alleen het bekend maken van de finalisten, maar ook om mensen letterlijk en figuurlijk een hart onder de riem te steken. Daarom namen we ze mee van de ene verrassing in de andere en werd het voor velen bij de slot-ode te veel. Dat heeft ons de award voor meest creatieve concept opgeleverd. De BEA World Awards kijken vooral naar de mix van creatief en effectief. Ons creatieve concept sprong er blijkbaar bovenuit en de effectiviteit? Bezoekers die bij het verlaten van jouw event in hun auto een traantje wegpinken, dat is misschien wel het mooiste dat je met een event kunt bereiken’, aldus Van Leeuwen en Weikamp.

‘Deze internationale award heeft binnen onze branche veel aanzien. Dat wij, in deze beroerde periode waar we als bedrijf de helft van onze teamleden moesten laten gaan, deze award winnen voor het meest creatieve concept…dat is een ode aan al onze collega’s en onze branche’, vat Sjoerd Weikamp samen. ‘Dat we hierbij steun hebben gekregen van tientallen eventbedrijven uit het hele land, puur vanuit het ons gunnen, dat maakt heel stil en heel trots. Wie goed doet, goed ontmoet. Typisch Achterhoeks zou ik zeggen.’

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant