V.l.n.r. Hidde Jurjus, Michiel Krabbenborg, Lars Krabbenborg, Willem Marks, Devin Haen en Michael Ogubai (Manager De Graafschap Verbindt). Foto: Carlo Stevering Fotografie
V.l.n.r. Hidde Jurjus, Michiel Krabbenborg, Lars Krabbenborg, Willem Marks, Devin Haen en Michael Ogubai (Manager De Graafschap Verbindt). Foto: Carlo Stevering Fotografie Carlo Stevering

Stichting Huntington Oost Achterhoek ontvangt ‘De Graafschap Verbindt Hart’

Maatschappij

DOETINCHEM - Tijdens de door De Graafschap georganiseerde Haringparty heeft de Stichting Huntington Oost Achterhoek het ‘De Graafschap Verbindt Hart’ ontvangen, de opvolger van de Cor Huntelaar-ring. 

Daarnaast werd er tijdens het evenement voor de sponsoren van De Achterhoekse club ook vierduizend euro opgehaald door middel van het eerste vaatje haring. 

De Graafschap Haringparty 2022 is een initiatief van Business Club De Graafschap. Vanaf dit jaar wordt tijdens de Haringparty het ‘De Graafschap Verbindt Hart’ uitgereikt. De Graafschap Verbindt is de maatschappelijke tak van Betaald Voetbal De Graafschap en biedt kansen voor duurzame verankering van maatschappelijke projecten en activiteiten in de regio.
Het hart gaat dit jaar naar Stichting Huntington Oost Achterhoek. De Stichting Huntington Oost Achterhoek is een initiatief van Lars Krabbenborg uit Zieuwent. Lars Krabbenborg kreeg op 19 mei 2016 te horen dat hij drager is van het gen dat leidt tot de ziekte van Huntington. Hij wilde iets doen dat kan leiden tot genezing en tevens andere betrokkenen bij de ziekte van Huntington zo goed mogelijk proberen te helpen. Lars schakelde de media in en kreeg het idee ingefluisterd om een stichting op te richten. Hij legde contacten met een aantal personen in zijn omgeving en vroeg hen te helpen om zijn ideeën in de praktijk te brengen. Dinsdagmorgen 8 november 2016 werd de akte getekend waarmee de Stichting Huntington Oost Achterhoek officieel een feit werd. Een paar jaar later liet het broertje van Lars, Michiel, zich eveneens testen. Hij is net als zijn broer gendrager en beiden zetten zij zich nu in voor de stichting.
Tijdens het evenement werd massaal gedoneerd voor het goede doel waardoor er een prachtige cheque van liefst vierduizend euro kon worden overhandigd. De Graafschap Haringparty is mede mogelijk gemaakt door Coffee Fresh, Peroni Italia, Double Dutch, Villa Ruimzicht, Addink Media Groep, De Klok Dranken, AchterhoekBIZ, Showline, Kemper Kip, Jansen Foodservice, Vis van wennekes en Scelta Essenza.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant